En mekanisk söndag

Nu till hjärtat av hela husbilen! Det som gör att den kan rulla och som gör att vi kan stanna.
Dags att fixa bromsar och spindelleder och tutor och lampor och och och och! Nu har min pärla nya bromsbelägg, bromscylindrar till bromstrummorna parkeringsljus och fortfarande tutan på en lysknapp och en gammal spindelledtap. Vi kan ta det från början!
Jag skulle aldrig ha klarat att göra det här själv men på en resa genom livet lär man känna många trevliga och hjälpsamma människor. En av dem är herr Kangas! han har hjälpt mig att gå igenom hela min buss och byta diverse saker. Första uppdraget var att byta spindeltappen, det sket sig! Den nya tappen var tre millimeter mindre i diameter. så den gammla fick åka på plats. Ska in till Meca och prata med dem, jag måste lyckas få tag på den rätta diamtern.
Bromsbeläggen gick flytande lätt, förutom att bilen har gått söderut och rost är ett litet helvete. bromscylindrana gick ganska smärtfritt tack vara erfarenhet av min hjälp. bromsröret hade rostat fast ganska så ordentligt. Gasen fick titta fram och försöka lirka bort all den här härliga rosten. Mycket rostlösare behövdes också.
Luftning av bromar är gjord, byte av olja, check! Packboxen till bakaxeln skall jag hämta den 13:de och så behöver jag byta mina bränsleslangar som ser lite torra ut.
från 10:00 till 21:00 fick min buss all den här kärleken som var vädligt välbehövlig, men är det inte slut.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Bravo, När du kommer hem kan du hjälpa mig:-)

Luftningen visste du iallafall hur man görm det vet jag.

Hoppas att du hinner bli klar i tid så inte turnéresan blir stressig.



Pappa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0