Lite färg på vardagen

Som sagt det här med att blogga är lite svårt för mig. Finns på något sätt inte rikigt tid för det!
Så vi tar en uppdatering från i söndags.
Jag for till Lakkapää och köpte mig lite färg. hade lite beslutsångest över vilken jag skulle välja.
Min syster Tess hade en gång i tiden ett runt piggelingrönt köksbord med orangefärgade snurrfotöljer. Jag har tänkt lite grann på den där gröna färgen att den är faktiskt ganska fin och harmonisk. Efter lite tittande och funderande hittade jag en grön färg som jag gillade och jag slog till! Men! Det känns lite trist att bara ha en grön färg som en klick i mitt hem så jag beslutade att ta en till i samma runda typ av nyans fast i lila.
Eftersom jag är en ganska rastlös dam och vill att allting ska hända precis, NU! Jag tog penseln och stillade min iver. Första lagret av färg placerades på knopparna och efter lite torktid att penslande var mina byrålådor färdigmålade. Kan för den delen nämna att vi norrlänningar inte behöver frukta Ånge längre. Byrån kom redan dagen efter att det stod att den var i Ånge.
Men målning tar tid och det blev inte så mycket mer gjort denna dag. Så jag får tacka för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0