Sängbygget har börjat!

redan när jag köpte mig min buss ville jag höja upp sängen och göra den ihopfällbar. Här kommer det första
inlägget om mina ombygnationer av mitt rullande hem.
bilden på min buss tagen av förra ägaren.
Såhär ser min  lilla pärla ut. detta var annonsbilden som jag fastande för.
Här är den gamla sängen med en sneskuren sängskiva. Lägg märke till att kylskåpet inte går att öppna helt, det ska det bli ändring på!
En bild på den gamla sängen som idag är i molekyler, nästan.
Nu är den gamla sängen utriven och nu får hjärnan sätta igång att arbeta. Dags att komma på den bästa lösningen.
hade en ivrig medarbetare på rivningen, Anna står med sågen i högsta högg. Vad jag håller på med det vet jag inte. vill säkert bara vara med på bild!
Efter lite tänkande och klurande vattenpassade vi in regeln längs långväggen. Jag använder mig av skruv som tar sig igenom 1 mm plåt. väggen i bussen är inte så tjock så det gick lättare än vad jag hade räknat med. Trevlig snubbe på XL-bygg som visste precis vad jag behövde.
Självklart följer arbetsledarna varje sågtag som görs och att städningen efteråt blir gjort på ett korrekt tillvägagångssätt.

Kommentarer
Postat av: Mats Anderman

Fan va kul med en blogg! Denna resa blir sjukt kul att följa!!!

2011-12-07 @ 18:22:45
Postat av: Matilda

men sabina det är ingen buss det är en HUSBIL! jag kommer aldrig att erkänna den där som en buss. aldrig..

2012-01-11 @ 22:48:21
URL: http://matildaforsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0