Tar tappen och slår dit

Äntligen! Den nästan viktigaste delen som har varit tvungen att bytas har äntligen kommit på plats! Men det var inte det enklaste. Spindelledtappen är den som bråkat hundra gånger med mig. Först beställde jag rätt från meca, men det visade sig vara fel. Tappen var 0,3mm för liten i diameter. Då beställde jag fel och den var också fel. Så förra veckan åkte jag till mercedes här i kiruna och dem hade rätt som är rätt. Leveransen dröjde, dels för julafton och dels för, inte vet jag! Igår demonterade jag tappen igen! Och nu börjar svårigheterna. Alla delar kom i ett paket och tänk det var fel! Tappen är för tjock för bussningarna. Så smärgelduken åkte fram tillsammans med borrmaskin och eltejp. Fast tejpas duken och sen är detbara att gasa för att slipa inuti mässingbussningen. Många timmar och många slag senare sitter den där.
Kan också nämna att efter en heldag i ett kallt garage och endast frukost i magen fick jag mig en glad överaskning. Dagny är i stan och ska öla. Väl på bishop sitter ett gäng med fina människor. Jari, maria, dagny, jessika och emil. Jag myser! Egentligen borde jag åka och fixa damasker till min bil, men det har snöat snowboardbrudar är på vägut i backen ochman måste ju lrva lite också, så bussen somegentligenbprde vara klar nu får vänta, har ska det pumpas puder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0