Avresan och ankomsten

Skakis som bara den styrde jag igår bilen mot Trelleborg där färjan skulle ta mig till Rostock. Jag var där nästan fyra timmar innan bara för att vara på den säkra sidan och tur var det. Ena lampan hade brunnit och jag tänkte gå ut och byta den, Jag tog med mig Dimva ut så hon också får lite frisk luft och det är då jag upptäcker det! Hon haltar och det ganska mycket! in igen och titta till hennes tass. ena lilla trampdynan har ett sår ändå ner till köttet längs hela kortsidan. hon och jag har varit tillsammans i fyra år till sommarn och hon har aldrig skärt upp tassen förut så varför just nu? nära att falla i tårar för all den nervositet, stress och spänning jag byggt på mig under de två senaste månaderna insåg jag att det inte får Dimvas tass ren. Jag upptäckte istället igen vilken fantastisk hund hon är. jag har lagt henne på soffan och hon bara sträcker fram sin onda tass mot mig. När jag inte tar den första gången sträcker hon upp den och håller tills jag greppar runt hennes ben. medan jag gräver i hennes sår med topz, pads och vatten ligger hon helt blickstilla och härdar ut! tre gånger gjorde det för ont då drog hon tillbaka tassen men sträckte fram den när hon vilat klart. Hon är bäst! tillbaka till lampan. trodde först att parkeringsljuslampan var halvljuset då helljuset funkade. Men fick höra av min far att det är samma till hel och halvljus. Men då hann jag inte byta utan det var dags att köra ombord. inchekningen gick kanske bra snurrade bara lite fel ett par varv och fick hjälp av en tysk. jag tillbringade natten i min husbil med min Dimva och sov ganska oroligt. Det första som händer när jag rullar av färjan är att polisen stoppar mig! lampan är ju paj. så jag åker till en mack och ska byta rätt lampa. Bytt klart, och inget ljus!!! Klart det inte ska vara enkelt, det ska aldrig vara enkelt. Tog och ringde hem ett samtal och fick höra att det kanske kan vara ett relä eller kontakterna som blivit dåliga. Så jag har tillbringat stor del av den här dagen att försöka bli förstådd på olika mackar och ingen mack har ett relä. Till slut snurrade jag fram mig till en mercedes verkstad och svaret där var att det inte finns några relän till halvljuset. en gubbe följde med mig ut och titta och menade att det var glapp någonstans. jag orkade inte ens berätta att säkringen och kabeln som går in blir jättevarm. Sen lyste lampan igen och säkringen blev grillad. Jag bestämde mig för att fortsätta lite söderut med ett elfel någonstans. Tittade i instruktionsboken och förstod lite grann i alla fall. Men efter mycket nya intryck, känslan av att verkligen vara helt själv och endast fått i mig två mackor vid tolv bestämde jag att det fick räcka! Nu ligger jag nerbäddad i min säng med Dimva vid min sida. Så imorgon blir det att försöka hitta nya elkablar och byta ut dem gamla, för jag tror att det kan vara felet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0