En kall natt.

Eftersom mina halvljus inte riktigt vill funka så måste jag sluta rulla innan solen går ner. Jag åkte till en ort och hoppades på internetlycka. Hittade och tappade bort. Åkte fel, rakt ut i ingenstans och som tur var kom jag till am wiengarden. Tyvärr inget internet men en fin hundpromenad. Jag bäddade upp sängen, slog på gasolen och bäddade ner mig. Men mitt i natten vaknar jag av kylan! Jag kliver upp till pannan och ser att lågan är död. Testar tända och det funkar! Men så dör den igen. Jag hoppas att det bara är gasolen som är slut och att inte pannan är trasig, det hade tyvärr inte förvånat mig om den var paj. Allt iden där bussen faller samman! Så det var bara att inse fakta: natten kommer bli kall! Kryper ner i min -15 sovsäck, stoppar in huvudet och känner värmen. Jag köpte en termometer på dollar store som inte är helt fullitlig, den vissade i alla fall -23 grader ute och 14 grader inne. Men när drt kom rök när jag andades och vattnet frös till is. Drog jag slutsatsen att det var lika kallt inne som ute. Var lite rädd att dimva skulle frysa så jag bäddade in henne i täcket som hon några gånger under natten bädda sig ur. Så fort jag såg att det blivit ljust studsade jag mig fram till ratten. Måtte bara bilen starta i den här kylan! Efter några försök hoppade drn igång och det var full gas, den får inte dl nu när jag fått igång den... Duns duns hör jag från där bak när hag svängde kraftigt. Tydligen hade inte allt vatten frusit och nu hade jag is övr hela golvet. Stanna, torka det värsta och åker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0