frättande fina familjen, Förväl

Sista dagen hemma hos familjen Lindblom och jag rusar som en tok. investerat i en gasdetektorn, en annan valuta och 12/220 volt omvandlare. Hem. tvätta, damma, packa. Innan avresa fick jag fint besök gånger tre. Pappa räknas inte eftersom han är husets herre. men först kommer syster Therese med sin lilla dotter Annabell. Medan jag springer fram och tillbaka med olika förnödenheter så som laddare, engångsrakhyvel och matskål ringer min telefon. I andra änden hör jag min barndomsvän snacka. Via denna informationssida har hon lyckats lista ut att jag är i min barndomsort. jag bjuder glädjligen in henne på en fika. I väntan på hennes ankomst fortsätter jag spinna fram som en jojo med händerna fullastade. tre koppar kaffe och en semla senare somnar Annabell i min famn. Ingen mer tid att förlora. Klockan har redan dröjt över två timmar mot min reseplan, dags att åka. Sakta lägger jag ner det sovande barnet i spjällsängen. Vi fyra går ut och jag får stolt och aningen stressad visa Vican mitt rullande hem (Du kunde varit i Gbg nu Vican bara så du vet(Ett stort leende)). Efter en liten kramcermoni och hej då-klappar till Dimva hoppar hon och jag in i den blåfaran. Jag rättar till bakspegeln och börjar ratta ut. Nu är det dags för nästa äventyr i nästa stad. Och det för dröja tills Annabell och Dimva kan mysa tillsammans igen.
Dem två myser på hallgolvet.
....
...brrrrrrrum......
...tuuut tuut......
....swiiiiich (lastbil kör om)
...tuuut tuut......
...lalala nanana...lalala... and a little creepy girl
oouf ooufuf ouuf (ingen servo vid parkering)
Möts av Malin i Göteborg och får en fin och välkomnande kram.
Hon bjud på mat, choklad, te och vin. Bättre än hotell!
Tror inte fem stjärnor kan erbjuda en Malin på köpet.
Vi pratade på och tog en lugn myskväll tillsammans med hennes hjärtevän André.
Nu ligger jag i min hotellsäng med kuddarna på "devanen" och lakan överlagt. Nu nalkas det en stunds vila.
God natt alla vänner!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Tänk vilken tur jag hade som ringde i precis rätt stund för att få fika, visning i bussen och att få krama dig och Dimva hejdå! Ja tänk att jag hade kunnat varit i Göteborg nu, coolt! Värre hade varit hur jag skulle ta mig hem, då jag ska på föreläsning i eftermiddag, men annars hade jag baske mig hängt med! ;)



Ha en himla trevlig resa nu och var lite rädd om dig i vilket fall! Ser fram emot massa spännande, och fina inlägg här! :)



KRAM

2012-02-07 @ 10:48:29
URL: http://vixxxxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0