En massa grejer på följd!

Jag vet inte riktigt var jag ska börja! Det har hänt en hel del sen jag senaste hade tid och tillgång till internet... Kan kanske börja och berätta från i söndags....
Söndag
Natten utanför en restaurang blev som ni redan vet väldigt väldigt kall. Men min räddning fick jag på en bensinmack 10 mil från gränsen. En jättetrevlig tjej som jobbade där försökte lista ut vad jag sa på engelska. Det jag ville ha var en tub med gasol. Men dem sålde ingen på den macken.. eftersom hon knappt kunde någon engelska alls och jag hade gett mig tusan på att få någon vettig information om vart jag kunde få tag på saker i detta land, för hittills hade jag inte lyckats med något. Så jagh fick över telefon prata engelska med hennes vännina som  var bättre på språket än hon själv. Tjejen tyckte så synd om mig och tyckte att jag såg lite frusen ut och bjöd mig på en god och varm kopp kaffe. Informationen jag fick var att jag kan köpa gasol på större ställen som baumarkt, en liten allt i allo butik, Men att dem har stängt på söndagar... Glad över att fått någon slags informstion om vart jag ens ska leta efter det jag söker tackade jag henne hjärtligt genom att skriva en tacklapp på svenska som hon via google translate får översätta när hon kommer hem, en liten kul grej! Fortsatte köra i riktning mot zürich. En timma innan jag skulle plocka upp Jenny var det 1 plus i min buss då. så jag gick in och värmde mig på en Shell mack. Hade fått en adress till ett ställe tio minuter från Zürich som sålde grejor till gas och liknande. Så jag plockade upp Jenny och vi åkte till Winterthur. Tillbringade en kall natt skedandes med Jenny och Dimva.
Måndag
På morgonen. när vi efter en varm kopp kaffe på mcdonalds så for vi till den här butiken kallad Pangas att det är olika kopplingar till gasol i europa. Jag köpte ett munstycke som passar till gasolflaskorna i Schwiez om jag skulle behöva köpa en där. Vi for vidare till nästa ställe som kunde fylla på min nuvarande gasolflaska, men såklart var deras påfyllningsmaskin trasig, just idag. Men där fick vi värdefull information om vilka länder som hade samma gasolflaskor ovh även en lista över ställen i Schwiez som kan fylla på min gasolflaska. Så vi for till Luzern. Där finns det ett ställe som kunde fylla den åt oss. efter att varit nära på att krocka, kört mot svängförbud och rött i stressen för att hitta rätt ringde vi till stället och bad om vägbeskrivning. En minut i sex var vi där och dem stänger kl sex. Gasolflaskan blev full och lätnanden att verta att vi inte behöver frysa inatt var total! Vidare körde vi och på måndagkväll ankom vi till Engelberg! Jenny har varit här förut och känner lite folk här från hennes tidigare resor. Även ansikten hon inte var beredd på att se har jag nu också fått lära känna. Så det blev en brakfylla med många shots och fyllda ölglas!
Mitt i all stress med gasolen fanns en liten lucka och elen blev fixad på mindre än tio minuter. Båda lyserna lyser som dem ska nu och bussen är nu komplett och helt "perfekt" (Men jag undrar redan vad som kommer gå paj härnäst, för något mer kommer hända)!
Tisdag
Sov ganska länge och efter en varm och skön natt i blå faran så svidade vi om till snowboardkläder. Med oss hade vi en personlig guide, Patrik! Han visade oss ETT av bergen med gondoler och sittliftar till både höger och vänster. Ganska hårt men sjukligt kul att få stå på sin plankkopmis igen att leendet inte kunde lämna mina läppar! Blev lite öl på kvällen också. Men framförallt en fin och god tacosmiddag med Quornfärs medtagen från sverige! Att vi delade på en ekologisk flaska vin skall inte glömmas att nämnas!
Onsdag
PUDER PUDER PUDER!
Aldrig någonsin åkt i så mycket puder! Hade dumt nog prismbrädan. all vikt på mitt bakben och jag kunde surfa på ytan. Första åket var det mer ålning i snön men efter ett par fina åk var mjölksyran total och jag kunde spruta snö i mitt egna ansikte. var länge sedan jag kände en sådan total lycka. Jenny jag och Patrik bara surfade och log och sprutade och njöt!!!! Tyvärr blev det dags för stängning så vi tog oss ett sista åk och styrde oss mot stan. Väl hemma. Gick jag och Jenny och tog oss fina kaffedrinkar och en sur en! Nu efter en fin och svalkande dusch ska vi promeonera bort till en restaurang och få oss en fin matbit. Dimva ska följa med ut och äta. Så ikväll ska Dimva och jag för första gången äta ute tillsammans. Självklart är Jenny och En snubbe som heter Magnus som bor tillsammans med Patrik ut och äta. Det ska bli fint. Så dags att ta på sig mössan, kängor och börja gå i den nyfallna snön och få oss en välförtjänt måltid... Imorgon blir det mer surfing och bindningarna sitter nu fastskruvade på min rockerbräda!
Summering
Livet leker! Kunde inte ha varit bättre med mig nu... Mycket planer finns och jag börjar redan planera en kanadatripp till nästa år.... Vintern är bäst! Älskar det här... älskar älskar älskar!!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Sabina

Kul att höra att allt hittills har ordat sig, det man inte dör av härdas man av sägs det.



Akta er för laviner, rykten säger att det kommit mycket snö i Alperna, men kanske inte där ni är?



Vad är en "sur en"?



Pappa

2012-02-15 @ 21:37:51
Postat av: Pernilla

Låter som du har det bra ute i Europa =). Hoppas du kommer ihåg att fota också så jag får se lite bilder när du kommer hem igen någon gång. //syrran

2012-02-15 @ 22:01:21
URL: http://www.pernillalindblom.se
Postat av: Victoria

Alltid lika kul att läsa om dina upptåg.. Skönt att höra att allt ordnat sig även denna gång!! Pussa Dimva från mig och Herman :)

2012-02-15 @ 22:54:51
URL: http://vixxxxi.blogg.se/
Postat av: simon

Hej! Kul att höra att du riktigt njuter. Puderåkning dessutom!



"Sabina och jakten på gasolen" kunde vara titel på en kortfilm. Ska jobba på det och se vad som blir :D



Gods speed!

2012-02-15 @ 23:06:17
Postat av: Tommy Rapp

Härligt att ni har det gott girls ! Kör hårt och lev livet ! :)

2012-02-16 @ 02:07:25
Postat av: Bina

Rappen: Kul att se att du tittar in.. Joo nog ska vi, blir nog grymt imorgon :D

Simon: Oj skulle bli intressant vad du tänkt göra med det..

Victoria: många pussar är pussade nu.

Syster: Jo jag försöker hinna fota, men det är för kul att stanna för att ta ett kort, så grymt att vara ute och åka...

Pappa: Ja det stämmer det har kommit en hel del nu. ja vi aktar oss. har med oss tranciver spade, sond och ett sunt förnuft. "en sur" är en drink som är sur :D

2012-02-16 @ 02:25:32
Postat av: Fia

Bina! Kom just att tänka på att du nämde denna blogg! Låter som det har varit mycket strul men du verkar ju kunna lösa det mesta, du är så duktig! ;)

Hoppas att resten av resan blir lite mer felfri iaf! Massa kramar från mig i norraste norr! Ses snart, Fia!

2012-02-16 @ 11:06:45
Postat av: Mats

Skönt att få läsa om lite medvind!!! Och kul att Jenny har joinat! Hälsa henne!

Ta några ansiktssprut för mig med! Har själv 30 plus här och tänkte fara till stranden imorgon. Inte samma extrema njutning som puder kan ge, men känns ganska så gemytligt ändå. :)

Ha det bäst!!!

2012-02-16 @ 19:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0