innsbruck here we come!

Hejdå kramar i sankt.Anton och vi styrde blå faran mot Innsbruck.
Jenny har en vän som bor här som vi ska hälsa på. Självklart åka lite bräda och njuta av livet!
Matti har lagat fyllt pumpa.. och det var ost, ost ost, lök och grädde
Matti bjöd på fylld pumpa med ost ost ost ost, lök och grädde. var rikgit gott faktiskt. En bra start på Innsbruckvistelsen.
***
Jag, Jenny och Dimva gick på en promenad och kollade in olika saker i staden. Det var flatljus och en vilodag kändes inte helt fel.
Hittade en liten stenstrand i stan
Finns riktigt fina mysiga ställen och det här är mitt inne i stan.
gick förbi ett hus.
Finns ochså rikgit fina hus. bara du öppnar ögonen så ser du alla fina stora detaljer. som den här tavlan på ett hus.
***
Gasolen är återigen fixad! Börjar bli riktigt less på hela gasolhistorien. Vi hittade ett ställe som fyller upp med gasol. Men (det är alltid ett men) de kan inte fylla på den svenska flaskan, de har inte de munstyckena i österrike. så jag köpte ett nytt munstycke och var tvungen att köpa en helt ny flaska också. fick då också reda på att bara dra åt gasolslangarna med slangklämma inte är tillåtet i österrike utan den måste fixeras fast (suck). Vi struntade i det och satte bara dit den nya och in med flaskan. Japp nu har jag gasol igen och tre olika munstycken. Måste säga att folk är riktigt trevliga i denna "by". För han som hjälpte oss med gasolen förvarar just nu min svenska flaska i sin butik (fast utanför byggnaden). Så när jag ska hem till sverige så svänger jag bara förbi innsbruck, plockar upp min flaska, lämnar tillbaka den andra, får tillbaka pantpengar och bjuder på en kaffe värd 50 cent. Gillar verkligen folket i den här stan... trevliga, gästvänliga, engelsktalande och såååå mycket mer....
***
Nu kommer det bästa... Gissa.... Snowboard!!!
Åkte till någon anläggning kanske ett timma härifrån och det var helt fantastiskt!!!
soligt
Efter in liten hajk har vi nått toppen. Det var ungefär 15 grader i solen och jackorna åkte av direkt. Blev riktigt fin vårsnö  i solen och fint puder i skuggan!
Hoppar över vägen
Efter några fina puderåkning är det lite hinderbana som gäller. Här hoppar jag fram på ett ben över en grusad väg. Efter den svåra utmaningen kommer jag i mål som vinnare och mycket belåten, redo för nästa sköna sväng.
våran utsikt när vi dricker öl.
Vi hade våran lilla after ski uppe på berget med en helt fanatstisk utsikt. Vi var omringade av dessa vackra berg och leendet kunde som inte lämna våra läppar så vi dansade , sjung med till musik och drack raddler (öl och sprite blandade) Blir som en söt öl. ganska fint må jag säga.
***
Nu är vi hemma igen och det lutar mot en liten utgång. hoppas bara att bakfyllan inte blir så står för imorgon blir det sån där skön jibbruunda i slashsnö som det bara inte går att inte älska. Vantarna ska gå att vrida ur efter första åket och rumpan ska vara blöt ändå in på huden (vilket som inte händer mig för jag har två lagar gore tex på mina AK Burton byxor). tror inte livet kan vara bättre just nu. Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Ååhh Sabina, nu är det Pearl Harbour på Tvn! Kom direkt att tänka på dig! Kommer du ihåg när vi såg den tillsammans första gången, hemma hos dig, och vi grinade båda två så vi knappt såg slutet! Den ska jag se nu men får gråta utan dig denna gång!



Hoppas du har det bra!

Stora kramar

2012-02-25 @ 21:40:35
URL: http://vixxxxi.blogg.se/
Postat av: Mats

GUUD SÅ HÄRLIGT DET SER UT ! ! !

2012-02-26 @ 08:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0