Det var ju den där lilla motorn

Anna tummar för kablar
Igår plockade vi bort fläkten och idag är den åtgärdad. Det var en bussning som snurrade med fläktaxeln som gjorde att allting nypte fast, vilket i sin tur resulterade i en stank av överhettade kablar. Idag är problemet löst och fläkten snurrar på så fint så. Tack vare herr mekaniker som kunde repa den gamla motorn så kunde jag spara över 2000 kr istället för att köpa en ny och flera dagar väntetid. Sen monterade jag dit instrumentpanelen igen och hade en helt fungerande fläkt.
Innan har min tuta varit en gamla lysknapp som hänger i synliga kablar vid motorn. men eftersom ratten demonterades lyckades felet på min vanliga tuta visa sig. I ratten var det stavar som inte låg emot plattan vilket resulterade i att tutan inte fick en sluten krets. Så bort med den gamla lysknappen och fula dinglade kablar där plusen var dragen från stereon. Och välkommen den normala fina tutan med den fina stjärnan, mitt i ratten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0