En bräda blev senare två

Fortfarande kvar i Gällivare efter en fin och rolig utekväll med fina människor var det bara att slita sig upp ur sängen såhär dagen efter. Inte var det så svårt egentligen eftersom dundret stod ståtligt och väntade på oss. Frukost i magen och och svida om till boots och täckisar. Inte så otippat skruvade jag om till min prismbräda och rockern fick ligga hemma i bussen och vänta på lite puder. Väl på berget kom herr Tysk och busade med oss. Svinfint att åka med duktiga människor, myser lika mycket som en liten höna som blivit utelåst mitt i vintern och äntligen får komma in till den röda lampan och sina ägg. Efter några härliga svängar, slet vi av oss  bootsen och på med längdpjäxor.
I mörkret med skenet från våra ficklampor drog våra hundar oss fram. Kosan var styrd mot Jennys mamma. sammanlagt blev det 1 mil och 500 meter. Som belöning fick vi svampsoppa och våfflor med hjortronsylt. Väl hemma igen var vi nöjda med dagen och sängen stod till tjänst hela natten.
Fortfarande kvar i Gällivare efter en fin och rolig utekväll med fina människor var det bara att slita sig upp ur sängen såhär dagen efter. Inte var det så svårt egentligen eftersom dundret stod ståtligt och väntade på oss. Frukost i magen och och svida om till boots och täckisar. Inte så otippat skruvade jag om till min prismbräda och rockern fick ligga hemma i bussen och vänta på lite puder. Väl på berget kom herr Tysk och busade med oss. Svinfint att åka med duktiga människor, myser lika mycket som en liten höna som blivit utelåst mitt i vintern och äntligen får komma in till den röda lampan och sina ägg. Efter några härliga svängar, slet vi av oss  bootsen och på med längdpjäxor.
I mörkret med skenet från våra ficklampor drog våra hundar oss fram. Kosan var styrd mot Jennys mamma. sammanlagt blev det 1 mil och 500 meter. Som belöning fick vi svampsoppa och våfflor med hjortronsylt. Väl hemma igen var vi nöjda med dagen och sängen stod till tjänst hela natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0