Kablar, kablar och lite mer kablar

Ända sedan jag köpte bussen så har det börjat lukta bränd el när fläkten blir körd på max som inte har funkat. Så igår börjde projektet att hitta fläktmotorn och det var lättare sagt än gjort. Första problemet blev att hela instruentpanelen måste bort. Då inklusive alla kablar som den sitter kopplad med. Jag och anna märkte upp alla kablar med nummer för att hitta rätt igen. Kan nämna att el är det värsta för jag kam det verkligen inte! Tur anna var med! Nästa problem: värmeaggrigatet Håller fast fläktmotorn med klipps och det sittee som berget. Efter lite klurande och tänkade så fick vi bort den också. Fläkten gick riktigt trög att snurra på så om jag har tur räcker det med att smörja upp den. Så snart bär det av till garaget med kangas som får ta en närmare titt på mitt problem och ge en diagnos. Så kosan styrs mot bussen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0