Klippa, nåla, stryka

Började den här fina dagen med att sova alldeles för länge. Seg med frukosten, slö med disken och tveksam med skidorna. Men Mätt i magen, ren bänk och svett på ryggen! All min tvekan och ändå blev allt gjort! Att det tog halva dagen är en annan femma. När Jenny väl kom hem efter ett besök hos herr djurdoktor firade vi det lyckade besöket med att laga mat. Rotfrukter i ugn med kikärtsbiffar och tzatziki. Det är ju trotts allt tisdag och vad skulle en tisdag vara utan vin till middagen? Efter maten blev det lite snack om min husbil men en kunnig karl som är vän till familjen Dagbro/Grahn (Jennys familj). Nu kommer det fina med Gällivare: Inga fördommar, hjälpsamma människor och en helt fantastisk miljö. Först. Alla som jag träffar här ställer inga konstiga frågor om varför jag inte äter kött utan mer "det är grymt gott med vegetarisk mat". Vännen till familjen som jag träffat i kanske en timma visade sig vara en kunnig man. jag rådfrågade lite om min husbil hur jag ska lösa elen (vill ladda bodelsbatteriet via generatorn) och även där fann han svar på en bra lösning. Men det viktigaste:
Jag: blabla elen blala. batterier.
Mannen: bla bla brytare blabla laddare bla bla backup. blabla
Jag: Du vet ingen som har en takbox som öppnas på långsidan?
Mannen: Är det nu jag ska räcka upp handen? Jag har en liggandes hemma som du kan ta.
Jag: Näe är det sant? (berättar om hur jag tänkt fästa den och att jag kommer behöva svetsa lite grann.
mannen: Men kom bara hem till mig så kan jag hjälpa dig med det där, jag har svets hemma så det där kan vi lösa!
L.Y.C.K.L.I.G!
Sen det här med fina Gällivare, varje morgon här i Jennys fina stuga sitter jag med en kopp lotus-te och blickar ut över dundretutsikten.
med mat i magen och glädje i kroppen plockades nål och tråd fram. Efter lilla felklippet igår kommer det här bli det grymmaste madrassöverdraget någonsin. Jag satte mig med saxen och Jenny ställde sig med strykjärnet för att pressa veck. Innan jag hade fattat vad som skedde var redan den första dragkedjan sydd på en tygbit. Så nu har Jenny visat hur jag ska gå till väga och imorgon blir det min tur att sätta min fot på gaspedalen. men nu ska jag bara gasa iväg mig i sängen för imorgon står det mycket på schemat och en pigg Sabina är en effektiv Sabina!

Kommentarer
Postat av: Mallan Ö

Å vad ni verkar ha det fint där! Längtar efter både dig och min sötkusin. Hade varit så himla fint att få mysa där i stugan med er efter en heldag på Dundret. Tur att jag iaf får träffa dig snart! =) Du får höra av dig när du börjar rulla söderut och när du vet ungefär när du passerar Götet.



Är sjukt nyfiken på vem den händige mannen kan vara. Morbror Anders? Eller någon vän till pappa Grahn kanske? Måste nästan ringa Jenny och fråga.



Krama fröken Benny från mig och ta hand om er! Kör försiktigt i halkan när du rullar nedåt!



KRAM

2012-01-18 @ 10:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0