Off we go

Igår for jag! Hej då kiruna, tack för sommaren och hösten. Nu börjar mitt äventyr! Jag jar kommit hela vägen till gällivare! Vid ankomst hem till Dagny satt viktoria i soffan och myste. Vi surrade och drack lite vin. Dagnys fina granne, herr Ade stamplade in med sin hälge (hund) och några öl. Det var som lungt och fint. Resan hit gick som bra men jag tycker bussen drar som lite för mycket. Det försvinner tio mil på en tank. Jag annar vad broblemet kan vara. När jag skulle demontera fläktmotorn var jag tvungen att plocka bort instrumentpanelen och lossade då också på chokewiren och jag misstänker att det släpps igenom lite luft även när choken är intryckt. Men nog pratat om problem! Idag var jag och Dagny ute och åkte längdskidor med hundarna. Och Dimva har aldrig och då menar jag aldrig dragit så bra som hon gjorde idag. Fort som vinden gick det. Det blev 7,2 km på en timme. Helt ok. Stannade ibland och fotade. Väl hemma igen skalade vi diverse rotfrukter, hackade, slängde ner i kokande vatten och är soppan klar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0