Tre gubbar och en husbil!

Tidsoptimist javisst!
Var pch lämnade volvopärlan i sitt ide hos Emil. Tänkte att en halvtimma är lungt att hinna till bussen, starta och ta mig till besiktningen i tid. Drömma kan man! Första problemet: bilen måste få stå och bli varm innan den kan köras iväg och motorvärmaren räckte inte! Lite övertalning körde jag snigel på ettan tills den var redo för lite högre hastigheter. Ringer Anna i halvpanik och ber henne ringa bilprovningen men hon säger att jag är framme innan hon hinner ringa. Hon hade rätt! Efter en ofrivillig sladd i kurvan var jag på banan och 28 minuter över ett ( besiktning halv två) stämplar jag in. Jag hann!
Väl inne är det tre stycken äldre män som tar hand om mitt hem. Berättade lite om mina resplaner och dem var mycket intresserade. Svar på fråga. Sade till den ena som själv var sugen på husbil att aldrig skaffa en sån jag har! Fick ett gott skratt tillbaka och förklaring att han också vet att delar till en sådan är svåra att få tag på.
Gasolen blev testad och godkänd, så mamma du behöver inte vara orolig!
Två fel fick jag!
1. Vänster lykta för låg
2.stoppljus bak
Kunde ge mig tusan på att det skulle på en liten vänster ha med el att göra.
En liten spännande parantes är att min buss inte har något miljöavgaskrav. Mycket skumt! Men skulle den haft det hade en varit godkänd, man ska ju tänka på miljön.
Dags att sladda vidare och få framvagnen inställd.
På torsdag så tackar jag och lämnar Kiruna för den här gången.


Kommentarer
Postat av: Mats Anderman

Kul att få se bilder från ditt nya hem! Det ser ju riktigt hemtrevligt ut!

2012-01-11 @ 12:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0