Ett tjutande alarm

TJUUUUUUUT!!!
vaknar 05:34!
Okej är det gaslarmet eller brandlarmet?
yrvaket stänger jag fort av gasolen på flaskan, rusar vidare och stänger av på pannan. Visst var det gaslarmet som tjöt så här på morgonkvisten. När jag inte kunde känna någon lukt över huvud taget börjad snegla ut för att se om det var någon som försökte gasa mig för att råna mig, Ingen där framme, ingen där bak. Jag väntade lite, inga steg. Okej skönt det i alla fall. jag tror jag upptäckte anledningen till varför den börjat tjuta. Det gjorde jag när jag skulle tända lampan. Batteriet är så gott som slut. hade visst glömt ladda det på min väg hit. Men jag upptäckte en sak jag inte gillade för några dagar sen. reduceringsventilen är på 50mbar och pannan har maxtryck på 30mbar. Är detta farligt?? Sover en timme till med gasolen avstängd god natt
***
Efter en "god" nattsömn har jag bestämt mig! Nu åker jag tillbaka till Innsbruck och stannar där några dagar. Hämtar upp min gasolflaska, fyller på den i Luzern och åker sedan till Andermatt. kanske Engelberg en sväng det återstår att se....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0