Hola Innsbruck

Igår var en jättefin dag. Åkte tillbaka till Innsbruck från den oförutsedde tågfärjan.

Här är den omtalade tågfärjan.

Väl framme i Innsbruck åkte jag upp en väg jag inte varit på tidigare och bang, utsikt över hela stan! Även fann jag en fin park där jag och Dimva kunde strossa runt.


Innan jag for tillbaka till mattis ställe puffade jag upp kudden, tog av mig byxorna, kröp in under duntäcket, tände lampan och började läsa de sista sidorna ur  "latinamerikas historia". Känner mig lite dum mot Jari där hemma. Han skickar med mig två böcker. epok, andra världskriget och istället drar jag över till en helt annan kontinent! Men inga fara än har jag Tyskland att ta mig igenom och det om något är ju passande!

***

När kvällen hade slagit rot tog jag och Dimva en promenad till Manuellas krypin. Vi lagade mat (ris, grillad zucchini med smörstekta grönsaker) drack öl och bara snackade en massa oja. Mest om snowboard och att resa sjäv. Känns skönt att få tala ut om alla sina magknippor och obehagskänslor med någon som vet exakt hur det känns.

***

Jag bestämde mig för att sova i bilen trots att jag kunde stanna hos Manuella. Men jag hade inte med mig någon bädd till Dimva som inte verkade trivas så jättebra på hennes trägolv. Så vi tog den 15 minuter långa promenaden till Mitt hem. slog på gasolen och bäddade ut sängen. (Bäddar ut sängen varje natt, då kan Dimva sova hos mig). Sen sov jag som jag aldrig sovit förut. För här vet jag att jag har folk runt omkring mig och jag tvivlar på att jag varken kommer få någon p-bot (trots att det är tidsparkering) eller någon arg gubbe slåendes på min dörr!

***


Så idag blir det att gå till veterinären och få underskrift på att hon fått avmaskningsmedel. Men först väntade min fina husbilsfrukost. Älskar det här med compact living.

 

***

Som lite grädde på moset ger jag er nu lite bilder från en superfin dag i Innsbruck,


Matti spelar gitarr i parken

Dimva jagar änder

Vi sitter och myser i parken

dimva hittade också en kompis

Sitta fint.


Kommentarer
Postat av: Mats

Fan va fint!

2012-03-07 @ 20:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0