Bortlängtan, hemlängtan och livsnjutning

Igår jag jag och Dimva ute i två tre timmar. På just den här bänken i Parken vid stan satt jag och läste om Latinamerikas historia. Solen tittade inte fram just då så det blev lite kallt om fingrarna, men det var mysigt att läsa lite grann. Han jag för tillfället bor hos är just från Argentina och vi pratade med några andra om just latinländerna och jag upptäckte att jag inte har så stor koll och insåg då att det måste göras något. Så här satt vi!
Men Dimva blev ganska arg när hon varken fick jag änderna eller busa med mig så hon gav mig onda blicken. Som straff hoppade hon upp i min famn med leriga tassar.
Så det var bara att slå ihop boken och kasta lite pinne med henne.
Ser ut som om min lilla dam blev ganska nöjd då. Tror hon börjar sakna Lullan hemma i Björkis nu.
Hon får inte alltid som hon ville. för pinnen kastades i vattnet och hon fick inte hoppa efter den. Vi fortsatte vår promenad  åt ett helt annat håll. Den här kyrkan syns från parken också men nu fick jag för första gången se framsidan på den.
Keep on rooooling!! Snart åker vi till Laax, jag och Dimva. det är med lite blandade känslor som jag ska lämna Innsbruck. Trodde inte att jag skulle falla för en stad men här är jag nu.
Vi var och hade kvällsåk också, tyvärr hade vi inte tid att ta några bilder men det var bland de roligaste åken på hela resan. Åkej det har varit sjukt fint att åka kallt puder och hoppa på kuddar, veja för träd. Men nu åkte vi i parken. Kände mig inte så rädd när jag får över boxarna heller. åkte lite mer switch och jag älskar känslan av att känna att jag går framåt, att få höjd i hoppen och bara jibba runt och busa på...
Var också och städade lite i husbilen idag och insåg hur tomt det kändes utan Jennys grejor och Jenny såklart. Jag är så himla glad att hon kom hit, tror inte resan hade blivit lika bra utan henne. Eller jag VET att resan inte hade blivit lika bra utan henne!
Jag börjar få en stark hemlängntan till Björkliden också. Ganska komiskt att jag kallar Björkis för hem mmen det var mitt första ställe där jag flyttade hemifrån. Björkis var mitt språng ut i vuxenlivet och jag ångrar inte en sekund av mitt beslut att åka till denne underbara värld. Så när jag kommer upp till björkis så ska jag pussa och krama på min underbara syster och Lullan såklart. Sen ska jag sno Eriks slakline overall. Åka fortare än Elin i backen, träffa nya människor och bara känna mig som hemma!
Men först har jag lite mer ställen att besöka här och mer bilder att fota. Än är jag inte klar med den vackra snön som bara ligger här och är fantastisk.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sabina! Jag saknar er alla och de höga fina bergen jättemycket! känns inte som att jag har lika bra utsikt nu längre. Ska vattna Dundret till sommaren, men skulle vilja att det växte minst tusen meter.. Resan hade inte alls blivit lika bra utan dig och Dimva heller jag är VÄLDIGT glad för den korta tiden vi fick det var alldeles alldeles underbart, kallt ibland. ler, mysigt, galet, fint, roligt, skulle kunna hålla på hela kvällen.

Hälsa alla!

puss på er!

2012-03-03 @ 21:49:37
URL: http://femipleasure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0