En sista tripp och Ett stort tack

Bussen rullade och Tyskland blev avklarat på nästan en dag bara.
Allt gick som smidigt, kanske inte så fort men smidigt i alla fall.
Kom till rostock och kötpe ömig en biljett till tryggheten. Istället för att ligga och trycka i min bil bestämde jag mig för att faktiskt krypa ur mitt skal, sätta mig i väntrummet och faktiskt befinna mig inomhus under den 5 timmar långa båtfärden.
Utsikten från det väntrum med heltäckningsmatta och en skön blå soffa gick inte rikgit att klaga på. Boken om tio hemska dagar följde med mig in. tyvärr är det ganska mycket information och mellan varven tog jag mig nogra tupplurar också.
Dimva var självklart med in, Kanske inte helt nöjd när hon placerades på golvet istället för att få ligga lilla sked bredvid mig och mysa. Men det kommer det bli mer av hemma i Hallsberg.
***
Nu är jag tillbaka i Sverige, Hallsberg och om några dagar beger jag mig upp till Björkliden. Jag tror bestämt att min resa med husbil härmed måste förklaras avslutad!
Som sammanfattning på hur det har varit kan jag bara svara att den har haft allt!
Tårar, skratt. lycka, ensamhet. Adrenalin, dvala.
Det känns helt fantastikst att den är avklarad, för jag har gjort det! Jag gjorde det! Inte helt på egen hand, vilket som var tur! Men resan är avklarad.
Lite mer hud på näsan och erfaranheter i ryggsäcken till nästa äventyr som väntar mig och min Dimva.
En komisk sak: Jag trodde jag skulle lära mig att uppskatta sälskapet av mig själv. Istället lärde jag mig hur mycket jag uppskattar sälskapet av andra människor. Ett leende från hon som tog betalt på macken kunde göra min dag och jag kunde göra glädjeskutt efter att fått öppna min mun och bytt lite ord.
Nu väntar Björkliden och mer brädåkning och kanske lite slit. En vardag vanlig för mig och inte lika intressant som en tripp i en gammal rörmokarbuss ombyggd till husbil i Europa. Så härmed Kommer mitt bloggande att läggas på hyllan. Där kommer bloggen ligga tills nästa resa börjar ta form. Så tack alla läsare, vänner och bekanta som följt med mig och Dimva (jenny) på våra äventyr och upptåg. för nu går jag in i cirklen igen.
Kram och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0