Farfar med ett stort F

Husbil hit och husbil dit!
 
Nu kastar vi loss och struntar i den där kärran för fem sekunder...
 
Det är lite halvfarligt att gå igenom gamla mejl jag för flera år sedan skickat till olika personer.
Saker som försvunnit ur huvudet dyker upp igen och en känsla över att jag kanske inte tog vara på den tiden som var gör mig lite deppig. 
Hittade en mejl jag en gång skickat till farfar från min första säsong på icehotel. Han ville ha bilder på bygget. Jag minns att det var med besvärelse gick ut och fotade en arbetsdag för att sedan skicka bilder till min farfar.
Han var jag bara nyfiken och brydde sig. 
Han fick lite bilder och en historia skriven.
Jag fick ett svar av honom:
 
Hej Bina 
 
Tack för de fina bilderna samt den trevliga berättelsen, det blev jag glad för.
Har du ledigt nu i helgen så du kan fira den.
Jag önskar er en trevlig Ny Års  fest.
 
Din Farfar
 
 
När jag åter läste det här mejlet blev det som en klump av glädje och sorg. 
Det är speciellt två saker som berörde.
1, Han tilltalar mig som Bina!
Har alltid gillat när folk står mig nära sätter ett smeknamn på mig, det känns mer som en närmare relation istället för att vara formell och använda ens riktiga namn.
2, Din Farfar!
Han var/är min Farfar och han skriver farfar med ett versalt "F". Det var/är hans namn. För mig kommer det aldrig vara Lasse/Lars-Erik, nej Farfar är Farfar och kommer alltid att vara det!
 
Jag svarade aldrig på det här mejlet. Så varför kan jag inte skicka dig ett brev nu? Du kan förstås inte läsa själv längre, lite svårt att läsa med all jord runt omkring. så då får helt enkelt andra läsa för dig!
 
 
Hej Farfar!
 
Nu bor jag hos Emil i hans kök och det funkar jättebra, han tycker om Dimva och accepterar mig (skratt). 
Imorgon ska jag, Dimva och en kompis som heter Emma åka längdskidor till en stuga som jag hyr via LKAB. Ungefär 4-5 km måste vi skidra från bilvägen. Det ska bli fantastiskt skönt att få komma ut i naturen. Jag kan skicka lite bilder till dig från stugbesöket när jag kommer tillbaka. Vi ska bara sova där en natt så kanske får du se imorgon. Nu ska jag försöka sova så att jag orkar upp i tid imorgon. 
 
Ha det kanon fint och hälsa Farmor. 
 
Kram kram 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0