Min extra världens snyggaste jacka

Det lilla extra kan var precis lagom!
 
De ringer när jag jobbar, oho!
Tur Emil var hemma och kunde ta emot min jacka!
 
Väl hemkommen från jobbet så ligger Emil och sover som vanligt vid den här tiden.
Jag smyger in och försöker se. Var är den? Världens snyggaste jacka som säkert kommer vara för liten?
AHA!! Där ligger paketet mitt på köksbordet med den så prydliga blue-tamatotejpen runt.
Jag smyger ut med paketet i min hand, stänger ytterdörren så tyst jag bara kan. 
Bort med denne haglöfsjacka, slänger den på räcket, sliter ivrigt men försiktigt upp den sega tejpen.
 
Nu ser jag mönstret, tänk om den inte skulle vara för liten, tänk om!!?!
 
Jag håller nederdelen av jackan mot mina höfter. Det kan gå.
 
Fort upp med dragkedjorna, kryper in i jackan, sätter tillrätta och börjar dra ner dragkedjan som går över höften...
Den går ner utan problem!
Världens snyggaste jacka i extra liten sitter som ett smäck! Leendet kan inte försvinna från mina läppar. Jag slipper sy ut den. Eller?
 
 
kanske att den sitter lite för bra över höfterna. Kan jag stå i mitt stance? Äsch va fan då får jag la dra upp den 10 centimeter. För den sitter som ett smäck och hundpromenaden gick jättebra tillsammans med min Dimva och världens snyggaste jacka!
 
 
Efter att ha klippt sönder den svarta likadana för att den var för stor (XL) i april så har jag sedan dess tänkt på denna skönhet. Nu behövs inte ens saxen. God jull gott folk och hoppas ni får en lika fin julklapp som jag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0