Mordet på husvagn

 
En smakbit av husvagnslivet!

En dans på rosor, ett friare liv, livet i en kappsäck!
Eller...
 
En massa slit.
En väldans hivande med hammaren.
Massa skruvdragarrörelser.
 
För ni som trodde på riktigt att jag skaffat mig en husvagn för att behålla den så som den är, ni trodde fel!
 
Varför ha ett hem bakom dig som bara är ivägen när du vill se tillbaka på det du passerat,
När du kan vara mitt i ditt hem och njuta av utsikten bakom dig?
 
Från min husvagn så plockade jag lite skåpluckor som kommer hamna i husbilen. sedan så gav jag bort kyl, element och taklucka till personer som var bättre behövande och som hjälpt mig på något sätt. 
 
Det är dessutom fantastiskt med nyfunna vänner som gillar att slå sönder saker.
Tack Emma  för dina fantastiska svingar och dina ömsinta fingrar. 
Spegelavverkning pågår.
 
 
I tre långa förmiddagar kämpade vi sida vid sida med att demolera en husvagn.
Vissa tillfällen var vi mindre smarta, andra briljanta.
 
Tippad husvagn
 
Vi skruvade bortstödbenen och fortsatte arbeta inuti. Råkade stå på samma sida om axeln och då fick vi åka lite karusell. Goda skratt och och fotostund, Inte alla som får tippa en husbil!
 
Men allt kommer till ett slut!
Även om det varit grymt kul att sätta hammaren i väggarna och bara slita ner allt.
Så väger det ändå inte rikigt upp känslan och glädjen när en maskin sätter klorna i taket.
Avslutet på 
operation husvagnsslakt är slutförd och det ska vi fira med en liten video som visar de sista tre minuterna som min första husvagns liv. (En husvagn dör när den skiljer sig från chassit.)
 
R.I.P
Möglig husvagnsjanne.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0