Vatten över huvudet

Kanske att jag skulle ta mig tid att tvätta min sovsäck som har bahövt ett bad i säkert ett halvår. 
Jag har bearbetat tvättandet i en hel vecka och idag skedde det!
 
Men det blev inte alldeles enkelt. 
Lappen visade klart och tydligt att det var handtvätt som gällde!
Så jag tryckte in den i maskinen!
Säcken var på tok för stor för maskinen.
Så jag pressade in det sista!
30 grader utan centrifug.
Det borde göra susen!
Men tänk om??
Då sitter jag kvar en stund och kollar!
 
Inte gick det många minuter för mig att förstå att detta kommer inte funka, FAN!
Jaja bara börja gnuga för hand i den så vanligt stora baljen som till min sovsäck var det minsta jag sett.
Och tungt blev det!
 
Varm, blöt och lite småsur gnugade jag på och försökte skölja bort tvättmedlet.
Äsch ids inte mer nu, in med den i torkrummet. 
 
UFf Uppfs HÖöööö.
 
Med mycket slit och blöta armar lyckades jag till slut få upp ena änden på stållinan. Hoppas den håller!?!
 
 UFf Uppfs HÖöööö.
 
Japp då var båda ändarna uppe!
 
Oj vad det rinner vatten från den. Bokstavligen forsar. 
Japp tur det finns hinkar!
 
Tre timmar senare i värme!

Kan fortfarande vrida vatten ur ändarna men mitt på börjar den kännas torr. 
Tänk om jag skulle vända på den en gång?
Plaskvåt!
 
Så nu är tvättiden slut för över en timma sedan och där hänger min blöta sovsäck. 
 
 
 
Jag tror bestämt jag tog mig vatten över huvudet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0