en massa tjat om isolering hit och dit.

Samma gamla isolering i samma gamla tjatande blogg. 
Nu vet ni ju alla läsare att jag änvänder mig av fogskum och markisolering. Tjat tjat tjat.
Så då när alla redan vet det så tänkte jag gå in på detalj hur jag Skär ut och fogar alltihop.
 
Har ni läst mitt tidigare inlägg har ni en fantastisk arbetsplan för hur ni ska gå tillväga.  Så jag tänkte fortsätta tjata lite om min förbannande isolering i bilder. Enjoy!
 
Här har jag använt min sticksåg och sågat ut en nästintill perfekt bit. Som ni alla ser måste hörnet rundas av lite grann så den passar i kurvan. Dett är mycket viktigt att upptäcka innan fogskummet är ditsprutat så ALLA bitar måste testas på plats innan. 
 
Jag såg en såg och sågade!
Skär bort lite från hörnet och runda av det i en lagom båge. som på bilden. Helt plötsligt sluter isoleringen närmare plåten. Precis oms vi vill ha det!
 
Nu vidare till fogskummet. Det kan som vara tråkigt att lägga alla strängar parallellt  men det är att föredra. Var noggrann med att fogskummet kommer exapandera bort alla hemska luftfickor. Ta lite extra. Speciellt om du jobbar i gruvan. Du har råd med en till flaska skum!
 
Bara trycka dit och lägga dit duschstången. 
 Sen ut med hundarna i skogen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0