Feg och på så vis korkad!

Tänk om de vill vill ge mig hjälp

Tänk om de då märker att jag inget kan.

Tänk om de suckar och klappar mig på huvudet.

Tänk om. Tänk om, å tänk om!


 

släppar mina fötter efter mig och sitter kvar vid datorn lite längre,

har jag verkligen läst på tillräckligt nu? har jag koll på alla plaster,

vatten eller oljebaserat? lim eller silikon? skruv eller nit?

Som idag var jag ovillig för att åka och hämta markisoleringen jag ska använda.

Då måste jag kanske låna släp och tänk då när jag ska lämna tillbaka det,

jag har ju inte backat med släp så många gånger, Kommer de skratta, sucka och säga "typiskt tjejer".

Jag lade till min självsäkra rakryggade personlighet allt gick på löpande band.

Ingen märkte nog att jag var lite nervös. Typiskt mig att vara feg, typiskt, så typiskt.

Isoleringsdelen är kanske den svåraste biten. Men det är också det viktigaste på hela bygget.

Jätterädd att göra fel,,

en fin och bra isolering kommer värma fint de klara vinternätterna med ett dansande norrsken ovanför taket. Men då gäller det att våga, våga spruta in fogskum i den första balken,

våga sätta den första isoleringsbiten våga, våga och våga.

Jag vågade hämta isolerigen, och jag vågade skära ut en bit,

Nu ska jag bara våga sätta den på plats och hoppas att jag inte gör fel.

Våga vägra feghet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0