Stackars lilla kissekatten

När huvudet är som mest fullt med tankar, frågetecken och en massa annat som gör att du ligger sömnlös om nätterna, vrider runt och funderar hela dagarna. Det är då bilen ska ge upp.
 
Jag styrde kissen mott Lakkapää för att köpa mer fogskum till min husbil.
Jag kommer till staoil norra (en nedförsbacke från mig). Märker att när jag trycker på gasen så händer ingenting!
Ojdå hinner jag tänka.
Det är rött i trafikljusen...
det slår om till gult för att sedan bli grönt.
Jag blinkar åt vänster och trycker ner gaspedalen....
Bilen börjar gå framåt!
Men när svängen just har planat ut ser jag hur det ryker från min cigarettetändare.
helvete!
Jag kör upp på gräset intill vägen.
Slår av motorn.
Noterar den brända lukten i bilen.
Går ut och luktar under huven. Ingenting!
 
Jag lutar mig bakåt och suckar, svär en liten ramsa och rycker på axlarna. 
Lyfter luren och ringer till Emil (the trusted). 
Är det någon som alltid ställer upp (och på en konstig vänster alltid har tid att hjälpa) så är det han.
 
Bina ringer: piiiip piiiip
Emil: nå terve (eller något sånt på finska)
Bina: Hej vad gör du?
Emil: Jag är på väg till gymmet, vad gör du då?
Bina: Jag sitter i min bil vid satoil norra, du skulle inte ha lust att bogsera mig?
Emil: HAHAHAHA. Gissa varför man har en ny bil. Jo jag kommer. 
Bina: tack. med ett skamset tonläge. 
 
Men allt är mitt fel. lilla kissekatten har kämpat så länge med en dålig bränslepump, stått ut på isiga vägar, gasande och bromsande i stan. Jag har bara tagit den för givet. Det är som vanligt! Det måste ske en större olycka för att åtgärder ska vidtas.
Nu har jag beställt ett lass med kärlek från meca. 
  • Bränslepump
  • bränslepumpfilter
  • Bränslepumprelä
  • tätningar till bränslepump och bränslepumpfilter
  • luftfilter
  • generatorrem
  • styrservorem
  • vattenpumprem
Det var relät till bränslepumpen som började ryka och hittade ut via cigretttändaren. Har som nosat lite bränd lukt de tre senaste veckorna men har som trott det kommer från remmen som skriker på bilen. 
Tur i en oturlig vardag att det hände i stan och inte i helg då jag var i Gällivare. 
 
 
Jag och Emila som myser med Kissekatten. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0