En resnde dag

går gjordes den första etappen  till utlandet. Kiruna- Stockholm!

Idag gjordes den längre sträckan, Stockholm Fuerteventura!

Men innan planet gick in för landning så hann jag  se lite av Uppsala där jag även köpte en för-evighet-minne-maskin…Kamera!

 

Dagen börjar 06:00 hos Sara Kompis Karin.

Där blev det lyxfrukost, Banan och hallonsmoothie. '

 

 

Vi sörplar i oss den smariga färgglada frukosten innan det blev dags att styra kosan mot Arlanda. I väntans tid där det inte fanns så mycket att göra så började jag lära känna min nya kompis, Olympus TG-830.

 

Bild bina

 

Planet går inför landning! Efter lite turbulent som kan jämföras med hur ett tåg studsar på rälsen en riktigt kall vinternatt. 

Våra semesterkamrater Mats och Tobbe väntar så snällt med en renault cab som färdmedel. 

 

 

det som bara känns bra i hela kroppen, äntligen framme och äntligen ett äventyr!

Vi började med att skratta och begrunda den vackra miljön vi befinner hos i!

Vi började med en utflykt till Morro Jable där vi stannade och åt mat. 

Som ett fint avslut å hela måltid serverades ett dessertvin av något slag.

Och jag fick även alla gästers uppmärksamhet och fick avsluta min måltid genom en bugning. Men den historien kan jag dra en annan gång, vid ett annat tillfälle. 

 

 

Mätta och belåtna styrde Mats bilen till de bergiga vägarna. Det var synd på mörkret att vi inte kunde se den fina utsikten. Rakt över ön 7 mil långa ön så nådde vi fram till vårst hem för två veckor, El cotillo!

En promenad längs stranden till  en mojhitobar med Elvis målad stort på en vägg.

Det var så vår första kväll avslutades på surfön Fuerteventura.  


Kommentarer
Postat av: Hannah

Men åhhh vad najs med lite sol och värme mojito och surfffff!!!! Enjoy!

2013-11-20 @ 11:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0