En svettig hund

Finkorning sand, motvind till tusen och vinterns kallaste dag. Det går bara inte att motstå en springtur längst med havet! Av med flippfloppen, plugga in musiken, starta runkeeper, ett,två, tre och iväg!

Märkte idag en liten trötthet i låren och det är jobbigt att springa i sand du sjunker ner 10 centimeter i. Men nu vet jag att hela stranden är 1,5 km lång och springer du tillbaka också så är det 3 kilometer löpning som idag tog 23 minuter och 10 sekunder.

 

 Svettig och nöjd efter springturen.

 

Sara satt och myste på stranden när jag svettig kom tillbaka.

 

Lite stups och stretching så kunde vi sedan iaktta de duktiga surfarna som tog sig an de modell större vågorna. 

En surfarsnubbe kommer gående med sin bräda under armen och sina två busiga hundar springandes runt honom. 

 

Så medan husse "rastar" sig själv i vågorna så får hundarna busa av sig energin.

 

Jag älskar hundmentaliteten i det här landet. De får vara med överallt, på restauranger, vid surfstranden säkert också på bio!

nästan alla går lösa och bryr sig inte om andra hundar. 

Önskar att min tant också kunde vara med här och njuta av värmen. 

Men jag vet att hon har det bra med farbror Emil hemma i Kiruna. 

Dessutom är ju vitt guld lite bättre än blått flytande!

 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0