Har gått i taket

Ibalnd behövs kunskap för glädje.
Det har jag lärt mig idag.
För idag var det riktigt kul att spruta fogskum och sätta isolering!
   För några månader sedan då jag fyllde den första balken hade jag ingen anning om hur fogskum beter sig eller dess "styrka". Idag har jag som koll på läget så jag bara:
Sågar lite, sprutar lite, stöttar lite. 
 
Idag nådde jag en etapp. Nu är det dags för taket att få sig en rejäl omgång!
Första takbiten på plats, Tyvärr så har jag bara två duschstänger så det får helt enkelt bli en takbit om dagen. 
 
Den första takisoleringsbiten stöttas för härdning. 
 
Även om jag tycker att det var kul i garaget idag så vet jag en som inte alls tycker det är lika kul!
Fröken Dimva ligger som mest bara och bokstavligen blänger på mig. 
Hon undrar säkert när vi ska lämna det där skitiga stället och gosa hemma i sängen istället, eller varför inte ta en härlig höstpromenad i skogen! Sorry gumman du kan inte få som du vill jämt.
 
Dimva blänger surt med munkorg (slicka sår skydd) på.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0