En ölgrav runt halsen

Det finaste plagget i min garderob köpte jag för 7 år sedan!
Det här med shopping känns som ett slöseri med pengar.
Och så är det sjukt svårt att hitta något som jag gillar. Men efter en nån timma på stan hittade jag något som kändes som jag och slog till. 
 
Nu när jag har varit hemma mycket med Dimva så hinner tankarna sväva iväg på olika saker. 
Ofta dyker min farfar upp i mitt huvud, ibland sörjer jag, ibland spelar jag gitarr.
 
När jag tog på mig min nya t-shirt sa min spegelbild att jag var uppklädd! 
Det har jag inte känt sedan farfars begravning i höstas. 
 
Väärt spelar på torsdagspub på ferrum ikväll och jag ska dit. 
 
En gång, jag tror det var då jag fyllde 20 så fick jag en present av farfar. En ask med ett gammalt halsband i som en gång i tiden tillhörde farmor. 
 
Det halsbandet sitter nu runt min hals. Så ikväll ska farfar och farmor följa med och lyssna på musik. öldrickaransvaret får de överlåta åt mig då det är svårt att dricka när man ligger i graven. 
 
 
Spegeln tycker jag är vacker!
 
Farmors gammla halsband, farfars gåva
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0