Det är nummer ett världens bästa

Kan så mycket glädje samlas på en och samma vecka som den har gjort den här veckan?
 
Tydligen!
 
Över Björkliden ligger ett moln av vänskap och kärlek och svävar. 
 
 
 
Första bocken på mitt nyårslöfte kan äntligen göras! 
Med en utbäddad madrass, sovsäck och duntäcke så uppfyllde jag och Dimva nummer ett på nyårslistan. 
Hon och jag tillbringade hela fyra nätter sovandes i bilen. 
 
Första natten.
 
Det var fantastiskt mysigt och inte alls kallt nerbäddad i en sovsäck och en hund skedande.
Temperaturen låg mellan noll till  sex minus. En perfekt temepratur att börja med. Lite småkyligt på morgonen att åla sig ur sovsäckern när pulsen är låg. Men bara några minuters promenad bort så väntade en god frukost och efter energipåfyllningen en härlig dag i goda vänner sällskap på träplankor. 
 
 
Vinden kallar på mig när det blåste från Kiruna. 
Sista dagen för denna vecka i paradiset avslutades med en fantastisk soluppgång med fantastiskt vackra människor och som tillsammans skapar fantastiska känslor.
 
Deltopp på Noulja där solen inväntades.
 
Men tiden tickar och plikten kallar. Bil till storstaden. Tror jag ska vara tacksam mot plikten som gör att längtan blir ännu större och då borde glädjen bli likaså när jag om sex dagar åter igen få åka till världens bästa paradis, till världens bästa kollektiva häng, till allt som kommer vara världens bästa och lite till. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0