Det är hål i mitt tak

Nu är stunden kommen! Det är dags att ta tag i det här med fönster!
Jag har nu skjutit upp det här över en månad, nej säkert tre månader. Jag har hittat på annat att göra bara för att slippa. 
Det är lite nojjigt att sätta sticksågen i en buss med värde 50 000+ efter flera hundra timmar slit med isolering.
 
Efter att ha läst infobladet (5 bilder) över sju gånger så var det dags att sluta med teorin och börja med det praktiska.
 
Jag började med att försöka komma upp på taket!
Stegen jag lånar från Emil är lite kort. Så jag testade först ställa den på två stolar, fortfarande för låg.
Då testade jag ett ställa dit husvagnsbordet, det kanske kan gå om jag står på metallbågen längst upp!
Fötterna på stegen är av plast och lite hala mot bordet. Hade inte min garagekompis varit där hade jag nog inte klättrat upp. eller i vilket fall haft med telefonen på taket. 
Men jag kan inte anpassa mitt arbete efter någon annan. Vid sådana här situationer måste finurligheten ta över.
 
Jag började att sätta snara med en stropp runt pelaren.
 
 
Knyter ett snöre i stroppen och kastar över till andra sidan.
 
 
Om stegen nu skulle falla så kan jag klättra ner. 
 
 
Kul att klättra upp blev det också
 
Sticksåg, tejp och måttband var mycket goda vänner vid monteringen.
Det var inte alls svårt det här. Nu är det dags att jag slutar att underskatta mig själv och fatta att jag fixar det här. Jag menar hur svårt kan det vara??
 
Bussen innan montering av takluckan.
 
Bussen efter montering av taklucka
 
Som ni ser på bilden så har jag nu ett alldeles eget norrskensfönster. Gissa om det är en nöjd tjej som just har krypit ner under täcket med Dimva raklång vid sidan. Imorgon väntar fjällen, Knasigt nog känns det lite trist, blev som pep på att såga fler hål.
 
Sov gott alla fantastiska
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0