Det börjar likna ett hem

14 Timmar slit i garaget har gett resultat idag!
Men den här gången har jag fått mycket välbehövlig hjälp!
 
 
Det började med att Mats kom förbi för att säga hej i garaget. Han var dum nog att fråga om jag ville ha hjälp. Direkt gav jag honom installation av dieselvärmaren åt honom. Till en början gick det jättebra. klipp och koppling.
Men när det väl var dags att testa så blåste den åt fel hål! Efter ett antal timmar i felsökning utan att hitta felet så var han tvungen att bege sig. 
 
 
 
Sara var också förbi och hjälpte till med förvaringsinredningen. 
 
Så när Mats hade farit så bad jag Emil om han ville komma och hjälpa. Efter någon timmas studering av ritningsschema och kablar så hittade vi felet. Det var motorn som var felvänd! Attans det var mekfel, backjobb för mig. 
 
Men nu sitter den i alla fall på plats och blåser IN varm luft i skåpet. 
 
Så vad har jag hunnit göra i bodelen idag då?
 
En massa saker. Bänkskivorna är nu fastskruvade. En trådkorg har placerats ut. En dörrmatta har dykt upp. Garderoben har börjat ta form. 
Det mesta som är ditskruvat idag kommer tas ner efter veckan då det blir dags att dra lite med penseln. 
 
 
Och oavsett hur ren jag försöker hålla mig så går det inte! Jag är och förblir en lortgris.
 
Men hjärtat på bilen är ännu inte fixat!
Glödstiften måste skruvas ner och elektroniken på dem sättas fast, Men det gör jag inte idag, det får bli imorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0