eländes glödning

Jag har slitit hela dagen med bussen. försökt hinna med så mycket som möjligt. 
 
Jag vrider om nyckeln och bussen snurrar igång dirket. Glad i hågen backar jag ut från garaget där den stått och samlat damm över ett år. Innan jag hinner hem så går en blinkerslampa. Så jag svänger in på OKQ8 och byter ut den trasiga. 
Det är nu det större problemet börjar!
Glödlampan slocknar inte!

Vrider om, men den vill inte slockna. Så det blir att köra hem, fort!
Jag testar några gånger till och ibland slocknar den och ibland inte.

Det verkar som om det är dags att byta ut glödstiften. Så någon besiktning halvsju imorgon blir det inte, FAN!
 
Självklart ska det inte bara vara att göra. Grejer måste skruvas bort och oringar måste också införskaffas. 
Om någon har bytt glödstift på en sprinter så ge mig tips!
Vilka grejer måste jag ha?
Var köper jag delarna i stan, så jag får dem direkt i handen?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0