Tuolpatoppen ena dagen och garaget andra

Igår gick vi på berg!
 
Upp till Tulpatoppen var målet!
 
Efter en fikapaus och 1000 fallmetrar senare var formen på topp! Spänningen för att fira sig ner i sele för att sedan få ett kanonåk. 
 
Här kastar Micke ut repet efter att jag hade skickat upp selen jag lånade. 
 
Utsikten var majestätisk från toppen. Precis när det var dags att fara neråt tittar solen fram mellan snömolnen. 
 
Som en flock hjortar som jagas av dumma grottmän snösprejade vi ner berget.
Det rakaste påret är mitt! Fort ska det gå. 
 
Men åker man rakt får man inga sådana här härliga svängar som Magnus tog. 
Det bästa var att alla var lika glada som Carro visar här.
 
Det var även en till snowboardare med i gänget. Kul med bärda!
 
Nu är halva åket avklarat och då åkte kameran bort! Nu blev det istället bara åkning av!
Kul med snööö!
 
Tillbaka vid de osynliga skotrarna där vi firar turen med en afterski-öl medan vi njuter av den vackra vyn.
 
Men det var igår! Nu över till idag: Bygga buss!
 
Jag hade in allting för att se hur det typ kommer bli...
 
...Sedan hade jag ut allting fa´ör att göra den slutgilitga målningen...
 
...Och medan färgen torkade så isolerade jag mitt avgasrör till dieselvärmaren och fällde tillbaka sätet på plats...
 
...Sedan satte jag in allting och mina vänner kom och provlåg!
Skivorna sviktade inte och det betyder att det kommer funka!
 
Imorgon dit och börja skruva fast i väggen. För på fredag är det dags för besiktning!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0